
در این مقاله شما را با برند های بزرگ لوازم خانگی در ایران و دنیا اشنا میکنیم اطلاعات کامل شرکت امیدوارم از این مقاله استفاده کافی رو ببرید
الجی الکترونیک
الجی الکترونیکس، (به انگلیسی: LG Electronics) شرکت الکترونیکی کرهای و چندملیتی است، که به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته میشود.
ریشههای تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۸ و راهاندازی شرکت گلداستار بازمیگردد. الجی الکترونیکس هماکنون از شرکتهای تابعه کمپانی الجی گروپ میباشد و در عمل بخش صنایع الکترونیکی این گروه کرهای بهشمار میآید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد.
تاریخچه
شرکت ال جی در تاریخ اول اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کرهای به عنوان پیامآور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ اولین تلفن کرهای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کرهای، در اوت ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید کرهای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کرهای را ساخت. ال جی در مارس ۱۹۶۸، اولین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در اوت ۱۹۷۸ اولین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود. با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نمود. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ با ارائه طرح چالش ۲۰۰۵، دومین تولد شرکت ال جی الکترونیکس شکل گرفت.
فلسفه الجی حول مردم، صمیمیت و پایبندی به اصول اولیه میچرخد. دلیل آن درک مشتریان ما و ارائه راهکارهای بهینه و تجربههای جدید از طریق نوآوریهای مستمر است تا بدینوسیله به مشتریانمان کمک کنیم از زندگی بهتری برخوردار شوند.
ما به دنبال مشتریان بینا و برخوردار از احساسات پرشور هستیم، افرادی که مدام به دنبال کشف فعالیتهای جدید و پذیرش چالشهای جدید هستند تا تجربههای بیشتری کسب کرده و به زندگی بهتری دست پیدا کنند. ما تصویر برند خود را به طور پیوسته و مداوم توسعه دادهایم تا همیشه بگوییم «زندگی خوب است». ما شرکتی مدرن و در عین حال پایبند به اصول بوده و همواره در حال ارتقاء فلسفه اصلی خود در عرصه مدرن هستیم.
مدیریت Jeong-Do
مدیریت Jeong-Do شرکت LG Electronics بیانگر استانداردهای اخلاقی بالای ما انجام کسبوکار شفاف و صادقانه است.
هویت تجاری الجی
الجی یک برند تجاری خاص و هوشمند با شعار “زندگی خوب است ” میباشد.
جهانی، فردا، انرژی، بشریت و فناوری، این موارد ارکان اساسی تاسیس و فعالیت این شرکت هستند؛ L و G با حروف بزرگ که در یک دایره قرار دارند که به همه آرمانهای ما، که همانا بشریت در راس آن است، مرکزیت ببخشد. این علامت نمادین، نشان دهنده اهداف ما برای برقراری یک ارتباط طولانی مدت با مشتریان و جلب رضایت آنان است.
Samsung – سامسونگ
سامسونگ (به کرهای: 삼성) ( لاتیننویسیشده بهصورت Samsung، به معنای سه ستاره) یک ابرشرکت چندملیتی و خوشهای واقع در سئول، کره جنوبی است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه میتوان به سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ و سامسونگ سیاندتی اشاره کرد.[۲]
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، بهعنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. این شرکت در طول ۳ دهه نخست، فعالیتهای خود را در حوزههای ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خردهفروشی توسعه داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه تجارت الکترونیک گردید و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتیسازی وارد شد.
تاریخچه :
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایهگذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتیسازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.
در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی، هدف اصلی این گروه اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکتهای صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتیسازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و اولین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.
در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسبوکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی بود.
اوایل دهه ۱۹۹۰ را میتوان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیمرسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آنها نظیر نمایشگرهای السیدی به مقام اول جهانی دست یافت. همزمان، علاوه بر جهتگیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونهای که به سرعت در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه میشوند.
مدیریت ارشد
مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره فعلی گروه سامسونگ لی کان-هی سومین فرزند مؤسس گروه سامسونگ یعنی «لی بیونگ-چول» است. او که مدرک دکترای خود را از دانشگاه ملی سئول در سال ۲۰۰۰ دریافت کردهاست، در سال ۱۹۷۸ نایب رئیس سامسونگ بود و بعد از درگذشت پدرش در سال ۱۹۸۷ ریاست گروه سامسونگ را بدست گرفت و به خوبی شرکت را در عصر دیجیتال به پیش برد.
او بیش از هر مدیر ارشد دیگری به فناوری و کسب دانش فنی دست اول تأکید دارد. مدیریت مؤثر لی در ۲ دهه گذشته توانستهاست سامسونگ را که به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تأسیس شده بود، به رقیب جدی معتبرترین و مطرحترین پیشتازان فناوری دیجیتال و تولیدکنندگان وسایل صوتی و تصویری الکترونیک نظیر سونی و پاناسونیک تبدیل کند. او در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت آلمان بیانیه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به یک انقلاب فرهنگی فرا خواند. او گفت که تغییر را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا تنها حرف زدن کافی نیست. لی معتقد است که در هزاره جدید، قدرت آتش یک کشور به وسیله سطح فناوری آن مشخص میشود.
Bosch – بوش
BSH Hausgeräte GmbH (یا لوازم خانگی BSH) بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در اروپا و یکی از شرکت های پیشرو در این بخش در سراسر جهان است. اشتوتگارت) و زیمنس AG (مونیخ) و فروش سالانه ۱۳٫۴ [۱] میلیارد یورو در سال ۲۰۱۸ منتشر کردند.
امروز ، BSH حدود ۴۰ کارخانه در سراسر جهان دارد. بهمراه شبکه جهانی فروش و شرکتهای خدمات مشتری ، کنگلومرای BSH امروزه از حدود ۸۰ شرکت در ۵۰ کشور جهان تشکیل شده است که مجموع نیروی کار آن حدود ۶۱۰۰۰ نفر است. [۱] در سپتامبر سال ۲۰۱۴ ، رابرت بوش GmbH موافقت كرد كه ۵۰ درصد سهام شركت زیمنس را برای سرمایه گذاری ۳ میلیارد یورو خریداری كند. [۲]
مجموعه محصولات BSH شامل لوازم خانگی بزرگ برای پخت و پز ، ظرف شستن ، لباسشویی (شستشو و خشک کردن) ، یخچال و فریزر و همچنین بسیاری از وسایل کوچک مانند دستگاه اسپرسو کاملاً اتوماتیک ، مراقبت از کف و لوازم آب گرم (مصرف کننده محصولات)
تاریخچه
این شرکت در حیاط خلوت در اشتوتگارت-غرب به عنوان Werkstätte für Feinmechanik und Elektrotechnik (کارگاه مکانیک دقیق و مهندسی برق) در ۱۵ نوامبر ۱۸۸۶ آغاز شد. یک سال بعد ، بوش اولین مگنتو ولتاژ کم برای موتورهای بنز را ارائه داد.
از سال ۱۸۹۷ ، بوش اقدام به نصب دستگاه های جرقه زنی با طراحی بهتر به اتومبیل و تنها تأمین کننده اشتعال قابل اعتماد در صنعت نمود. در سال ۱۹۰۲ ، مهندس ارشد بوش ، گوتلوب هونولد ، از سیستم جرقه زنی با ولتاژ بالا با جرقه جرقه رونمایی کرد. این محصول راه را برای تبدیل شدن بوش به یک تامین کننده پیشرو در صنعت خودرو فراهم کرد. [۴]
اولین کارخانه توسط بوش در اشتوتگارت در سال ۱۹۰۱ افتتاح شد. در سال ۱۹۰۶ ، این شرکت ۱۰۰۰۰۰مین آهنربای خود را تولید کرد. در همان سال ، بوش روز ۸ ساعته را برای کارگران معرفی کرد. در سال ۱۹۱۰ کارخانه فوئرباخ در نزدیکی اشتوتگارت تأسیس و ساخته شد. در این کارخانه ، بوش در سال ۱۹۱۳ تولید چراغهای جلو را آغاز کرد.در سال ۱۹۱۷ ، بوش به یک شرکت بزرگ تبدیل شد
در سال ۱۹۲۶ ، Bosch شروع به تولید برف پاک کن شیشه جلو و در سال ۱۹۲۷ پمپ های تزریق دیزل کرد. شرکت بوش در سال ۱۹۳۲ تولید تجهیزات گازسوز را از Junkers & Co. خریداری کرد. در همان سال ، این شرکت اولین دریل برق خود را توسعه داد و اولین رادیو اتومبیل خود را ارائه داد.
از اواخر سال ۱۹۳۳ ، مذاکرات بین ROBERT BOSCH AG و ملی سوسیالیست ها درباره جابجایی بخش هایی از تولید تسلیحات به داخل کشور آلمان آغاز شد. بوش در سال ۱۹۳۵ و ۱۹۳۷ دو کارخانه جایگزین ایجاد کرد: Dreilinden Maschinenbau GmbH در Kleinmachnow در نزدیکی برلین و Elektro- und Feinmechanische Industrie GmbH (بعداً Trillke-Werke GmbH) در هیلدزهایم. هر دو گیاه منحصراً برای تولید اسلحه مورد استفاده قرار گرفتند. این “کارخانه های سایه” با محرمانه و با همکاری نزدیک با مقامات نازی ساخته شدند. [نیاز به استناد] در سال ۱۹۳۷ ، Bosch AG به یک شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) تبدیل شد.
در سال ۲۰۰۶ ، مدیران فولکس واگن از بوش خواستند تا در تهیه نرم افزار برای دستگاه های شکست انتشار خود کمک کند. فولکس واگن یکی از بزرگترین مشتری های بوش است. مهندسان فولکس واگن مشخصات مفصلی را به بوش ارائه دادند که کد لازم را نوشت. بوش ظاهراً نگران قانونی بودن نرم افزار بود و از فولکس واگن خواسته بود در صورت کشف تقلب ، مسئولیت را بر عهده بگیرد ، اما فولکس واگن امتناع کرد
ارج- arj
کارخانه ارج در سال ۱۳۱۶ در یک کارگاه کوچک واقع در خیابان سی متری تهران به اتفاق ۸ کارگر ساده با هدایت مهندس خلیل ارجمند، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران، به صنایع غیر دولتی ایران پیوست و با امید و کوشش کارگران و مؤسس آن، گام در راه توسعه صنعت و تولید کشور گذاشت.در کارگاه اولیه کارهای آهنگری، ریخته گری و جوشکاری انجام میشد و به همین دلیل نیز نام ارج از سه حرف اول سه رشته، شکل گرفت.
ارج از زمان تاسیس تا کنون تغییرات زیادی به خود دیده است. اما آنچه همواره هویت ارج را زنده نگه داشته، احترام به حقوق مشتری و ارایه خدمات با کیفیت بوده. امروز نیز خرسندیم از اینکه توانسته ایم با بهره گیری از دانش روز، محصولاتی را طراحی کنیم که نه تنها قابلیت رقابت در بازار های جهانی را دارند، بلکه مایه مباهات و افتخار صنایع کشورمان است.
کارخانه ارج در سال ۱۳۱۶ در یک کارگاه کوچک واقع در خیابان سی متری تهران به اتفاق ۸ کارگر ساده با هدایت مهندس خلیل ارجمند، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران، به صنایع غیر دولتی ایران پیوست و با امید و کوشش کارگران و مؤسس آن، گام در راه توسعه صنعت و تولید کشور گذاشت.در کارگاه اولیه کارهای آهنگری، ریخته گری و جوشکاری انجام میشد و به همین دلیل نیز نام ارج از سه حرف اول سه رشته، شکل گرفت.
اسنوا – snowa
اسنوا شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی است. اسنوا ابتدا در سال ۱۳۸۴ در کارخانهای به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع در مورچهخورت اصفهان، با تولید انواع اجاق گاز و کولر آبی آغاز به کار کرد و اکنون دایره محصولات تولیدی آن به ماشین رختشویی، تلویزیون، اجاق گاز، یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی گسترش یافتهاست.به گفته ی یکی از مسئولین این مجموعه، حدود ۷۰ درصد قطعات بکار رفته در ساخت محصولات این شرکت، تولید ایران هستند.
نام اسنوا در واقع سرواژهٔ ای است که از نام اصلی شرکت «ارکان ساختار نوین ایرانیان»[۲] برگرفته شدهاست، این شرکت یکی از زیر مجموعههای گروه انتخاب است.
تاریخچه :
اسنوا ابتدا در سال ۱۳۸۴ در کارخانهای به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع در مورچهخورت اصفهان آغاز به کار کرد. این شرکت دارای انواع پرسهای ضربهای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاههای رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب، دستگاههای تراشکاری خم و برش، تکنولوژی جوش پلاسما برای صفحههای رویه اجاق گاز و دیگر تجهیزات مصرفی در هنگام مونتاژ محصول مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است و از نظر حجم تولید میتواند روزانه ۱۵۰۰ اجاق گاز ایستاده، ۱۰۰۰ دستگاه کولرآبی و ۱۵۰۰ محصول از سری محصولات توکار را ارائه دهد. محصولات این کارخانه در بازارهای ایران و خاورمیانه عرضه میشوند. اسنوا توانستهاست برای اولین بار در ایران و خاورمیانه، این امکان را فراهم کند که خریدار بتواند محصولات توکار این شرکت را با رنگ دلخواهش سفارش دهد.